mandag den 16. juni 2008

Træning og stress

Idag har vi trænet alene hjemme, og lidt nej-værsgo' øvelser, sidst nævnte er lidt svært med Fusca omkring, da han tager det meget personligt hver gang jeg siger nej. Alt i alt begynder det at flaske sig, vi har arbejdet en del med Benjii's stress niveau, og jeg skal være den første til at sige at mad er en rigtig god løsning, har justeret en smule på Benjii's mad, til den gode side, og det lader til at have dæmpet ham en smule, så jeg dunker mig selv oven i hovedet og gentager, "Sulten hund ikke godt, en mæt hund er meget bedre!!", grunden til at han måske har følt sig en lille smule sulten skyldes at han faktisk først nu er begyndt at spise sin mad, ikke at han ikke spiste den før, jeg skulle bare være tilstede, så efter at jeg begyndte at gå fra ham når han spiser, fulgte han efter mig, og vendte ikke umiddelbart tilbage til madskålen, jeg har derefter fjernet den og tilbudt ham maden på et senere tidspunkt, og gentaget proceduren. Det har så haft den effekt at han nok har været sulten og derfor en lille smule stresset der af. Idag har han fået 2 gode portioner og har hvergang spist dem op, endda selvom jeg den ene gang gik en tur på 5 min. udenfor. Så nu spises der igen normalt og stress niveauet er kommet meget længere ned.
Idag mødte vi så den første larmende knallert, Lene havde advaret mig om Benjii's enorme frygt for lige netop det transportmiddel så jeg var forberedt på det værste, han trak sig en lille smule, men tog det ellers i stiv arm, samtidig med at man blev styrket i at den ikke var farlig af sin far, så kunne man faktisk godt overleve et sådan møde! :-)

Ingen kommentarer: