onsdag den 25. juni 2008

En uge skulle der gå

Ja sådan flyver tiden afsted, det er idag en uge siden jeg sidst har skrevet et indlæg.
Der er sket en del den sidste uges tid, der trænes lydighed og der gåes lineføring når vi er ude for at se om der er sket noget spændende i storbyen:-)
Benjii har været alene hjemme sammen med Fusca siden jeg begyndte på job igen, det må jeg sige han klare helt ok, den lille blære har ikke kapacitet til en hel dag hjemme uden en tur udenfor, så det smutter han ned i bag gangen og klare, dog ikke meget mere end en enkelt gang i alt, så det går frem af.
Igår var store jagt dag... Faktisk må jeg lige sætte mig ned da jeg voksede 10 cm i højden over mine to drenges geniale ulve jagt i haven.... Benjii spottede en solsort der sad ligeså pænt på græsset og nød en orm eller noget andet spiseligt, da han sneg sig tættere på(her menes der virkelig sneg), det tog ham et skridt pr 10.sek og han var så lav som det var muligt uden at skulle grave en gang under jorden:-) opdagede fuglen ham, her frøs han fuldstændig, og havde en fantastisk tålmodighed. da fuglen hoppede et par skridt baglæns nærmest kravlede den lille jæger baglæns væk fra den... herefter stormede han rund om stauderne(hvilket er strengt forbudt:-s) og prøvede at snige sig ind fra en anden vinkel.. se det var her jeg måske skulle have holdt min kæft, det var dog fuldstændigt umuligt for mig ikke at ville deltage, så da fuglen og Benjii var MEGET optaget af hinandens bevægelser, så jeg at Fusca var meget OBS på hvad der skete, da jeg ikke kunne holde mig tilbage længere, satte jeg mig ned ved siden af fusca(ca 7mtr fra fuglen) og sagde stille "let pippen"(se det er en kommando den gamle forstår, nu må jeg jage den) afsted røg fusca, og den stakkels fugl, der var dybt optaget af Benjii, opdagede ikke ulv nr2, det var fatalt.... Fusca bed den ned over ryggen og afsted gik den vilde jagt gennem haven. Her stod Benjii dog af, han fulgte kampen, men deltog ikke, som om at han ville lade den ældste fange eller noget, han var ihvertfald meget passiv da Fusca overtog.
Se nu ville de fleste hunde så aflive den forbandede fugl men ikke Fusca(han er sgu en tøs nogle gange), der var flere gange vhor han havde den i munde men spyttede den ud igen, og videre gik jagten. Til sidst endte fuglen i hækken, og jeg måtte træde til for at tilse den skadeslidte... Ikke kønt, så jeg aflivede den. Smed den på græsset og lod de tog ulve lege lidt med byttet.. :-)
Endnu en ting der virkelig er kommet liv i, er Fusca og Benjii's leg indbyrdes, de tumler rundt på græsset, dog stille og roligt og med et utroligt overskud fra Fusca, der bides hakkes og gøes men ikke på nogen voldsom manér, de ligger bare og hygger... super dejligt at se hvordan de bruger hinanden men ikke mindst hvor meget Fusca opdrager Benjii.... Trække lege og andre grænse sættende ting. Benjii har f.eks. lært at man ikke tager en bold fra Fusca når han ligger med den, derimod finder man sin egen bold eller venter til Fusca går fra den han ligger med. Andre gange invitere Fusca den lille til at komme og lege med bolden sammen med ham. Så kropssprog bliver virkelig brugt i overflod.
Fusca har en fantastisk evne til at læse andre hunde og jeg kan ane at det er lidt af den evne han prøver at lære fra sig..

Ingen kommentarer: