fredag den 13. juni 2008

Kan man sove for meget?

Hvis jeg stiller mig selv det spørgsmål ville svaret klart være NEJ! Det kan man ikke.
Benjii er dog af en anden overbevisning, efter sø/gåtur i går aftes var der ikke meget ro, før klokken blev ca 21:30, se det var jo på tidspunktet helt ok, da der havde været gang i ham i nogle timer, set i et mere fornuftigt perspektiv var det ikke monster gennemtænkt. Min manglende pædagogik og REMsøvn's viden gjorde at kl 23:00 vækkede jeg Benjii, gav ham snoren på og alle gik vi en kort tur, hvorefter han blev smidt i buret, og jeg i seng. Se det var så her min manglene forståelse for søvn kom til at give bagslag! Nu havde man jo sovet en time eller to, så der var jo ingen grund til at det lige netop var nu man skulle i seng, alle midler blev taget i brug for at få opmærksomhed. Vi væbnede os med den ellers til tider manglene tålmodighed, til sidst, efter en kamp der får 2. verdenskrig til at ligne en tur i LEGO-land, faldt han til ro. SUPER tænkte vi og faldt i søvn(på dette tidspunkt var kl på den forkerte side af midnat).
03:34 vågnede Benjii frisk og vel udhvilet(man havde jo smug sovet et par timer inden man kom i seng), ud i haven, hvorefter jeg mente at vi sagtens kunne sove et par timer mere...
Nu er det jo sådan at ligeså mange individer der er, ligeså mange synspunkter kan man nok finde frem og kl 03:45 var der delte meninger om hvorvidt der skulle soves eller leges(jeg var fan af sove delen!). Det skete så ikke, så jeg nappede den lille under armen og smed mig ind på stue gulvet for ikke at forstyrre resten af familien(En har jo ikke barsel og den anden har samme mening om at sove som mig). Efter en del tumult i stuen rejste familiens overhund sig fra sin seng(kl 4 om morgenen er det ikke noget godt tegn for den der forstyrre hans nattesøvn) og kom ned for at se til tropperne. Se hvor fanden var han da jeg havde mest brug for ham, 1-2-3 så fik Fusca lige fortalt den lille at kl var ca 3 timer fra han gad høre noget som helst fra ham, og Benjii smed sig på gulvet og øjnene lukkede. Det var så her jeg så mit snit til at smide ham op i buret igen og mig i sengen ved siden af. Han protesterede et lille minuts tid, hvorefter han igen faldt i søvn.
Så klokken 06:50 blev vores officielle tid for opvågning, samme rutine, ud i haven tumle lidt rundt, ind og spise og ud i haven igen.
Jeg nappede muligheden for Benjii's fantastiske hang til mad(endelig en mere i huset der er fan af det!), til at træne lidt kontakt, kan jo ligeså godt bruge maden til noget fornuftigt og som godbidder til en morgen sulten hund er det jo helt fantastisk!.
I skrivende stund sover Fusca og Benjii side om side på gulvet og jeg prøver at holde skansen med ikke uvæsentlige mængder kaffe.

Ingen kommentarer: